Jag skriver...

fredag 25 mars 2011

Slappardag!

Idag har jag haft vilodag, hela dagen. Jag har verkligen njutit av varje minut. Min överkropp är lite öm efter gårdagens tuffa boxning.
Jag har jobbat, ätit god lunch på restaurang, träffat svärföräldrarna och shoppat på stan. Jag har varit en vanlig människa idag.

Ikväll har det varit tjejkväll på stan. Jag är lite emot sånna tillställningar egentligen. Som Tjejklassikern tex. Vadå "tjej"?! Det kan väl heta lightklassikern eller kortklassikern eller nåt sånt? Varför måste det heta tjej? Jag tycker det är en förolämpning! Om tjejerna vill ha egen klassiker så tycker jag absolut att den ska vara likadan som den vanliga. Varför ska en kortare och lättare variant kallas för tjej?


I vilket fall som helst så hamnade jag på stan tillsammans med svärmor. Jag hämtade ut mina nya Triumph 8 på Intersport. Pratade med en massa trevliga människor och shoppade lite. Tog med gäng träningslinnen in i provhytten och tre av fyra passade. Hm, visst är det ok att köpa tre träningslinnen på samma gång om de bara kostar 50 kronor styck?! Jag gjorde det i alla fall! :) Bra köp!
Jag hittade också en fin klänning som fick följa med mig hem.

Nya fina Triumph! Foto: gerisale.se
Imorgon ska jag springa minst en mara här hemma. Det blir fjärde helgen i rad med marathon. Det blir också sista långpasset före TEC. Uppladdningen och nertrappningen inför 100 miles startar till veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar