Jag skriver...

torsdag 10 mars 2011

Ledsen i regnet

Flingor stora som dasslock blåser fram vågrätt ute. Jag känner mig lite ledsen och nere. Jag kom inte ur på nån löprunda idag. :(

Under en tid har det pågått diskussioner om vårt extrabarn ska bo kvar i hans nuvarande familjehem. Tillslut blev det beslutat att han ska flytta. Ett besked som nådde mig så sent som i söndags, strax innan han skulle åka från oss igen. Han visste inget själv då. Jag kunde inte ta adjö. Redan idag har han flyttat, till annan ort. Kanske kommer jag inte träffa honom igen. Jag känner mig ledsen och nerstämd. Han glömde sin pyjmas i söndags. Den ligger kvar i barnens rum... Hans tandborste ligger kvar i badrummet. Jag vill inte slänga den. Usch! Jobbigt... :'(
Även om det så klart varit tuffa dagar ibland också, så tycker jag mycket om honom. Han har bott hos oss i perioder i 2 år. Jag önskar honom all lycka i sitt fortsatta liv och hoppas det kommer gå bra för honom. Han är en go kille som tyävrr inte haft det så lätt. Jag kommer sakna honom och det kommer att bli svårt att berätta för mina barn att han inte kommer några fler gånger. De kommer bli ledsna. :'(

Jag kom hem från jobbet idag och kände jag mig bara tom och trött. Mina tankar var hela tiden hos "vår" lille kille. Ute blåste det och snöblandat regn piskade rutorna. Jag tänkte äta först och bege mig ut på en liten lugn runda efter det. Men regnet tilltog och jag hamnade under en filt med sambon istället. Riktigt mysigt!

Imorgon får det nog bli en morgonjogg istället som sista pass innan Skövde. Jag har ägnat lite tid åt att lägga in ny musik i telefonen nu. Det är alltid uppiggande! Men nu kryper jag ner under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar