Jag skriver...

onsdag 9 mars 2011

I'm flying!

Pip pip pip! Aj-fånen talar om för mig att klockan är 5:15 och det är dags att kliva upp. Jag tassar in i badrummet och klär mig. Tar på mig sommartightsen (nu är det vår!), min nya klocka och sätter lurarna i öronen. Tyst och försiktigt smyger jag ut genom ytterdörren och låser in mina tre älsklingsgrabbar. Trycker igång klockan och luffsar iväg längs den isbelagda gång- och cykelvägen.

Det går lätt! Trots att det är mindre än 10 minuter sen, som jag öppnade mina pepparkornsögon (citat mamma) så känns det som jag flyger fram. Jag hör fåglarna sjunga! Jag sjunger! Jag sträcker armarna mot skyn! Jag är så glad! Äntligen får jag springa igen! Min favoritsysselsättning.
Det är en himla tur att jag har öron, för annars hade mitt leende gått hela vägen runt. Jag kommer hem, helt sprängfylld av endorfiner och energi. Hela dagen har jag gått med ett leende.
En snittfart på 5:04 på 12 km på morgonen är bra för att vara mig. Jag känner mig nöjd!

Kvällens pass blev ett spinningpass med Tony på Galaxen. Ett astufft benpass som helt gjorde (nästan) slut på mina stackars ben. Imorgon blir det löpning igen och på fredag är det vilodag inför Skövde 6-timmars på lördag.

Jag la upp en status på fejjan, "För varje "gilla" springer jag 1 km till helgen. :)" 60 stycken har "gillat" än så länge och så långt är det minsta jag vill springa i helgen. Helst vill jag komma längre i Skövde och jag ska springa på söndagen också. Det visar sig vad som händer. :)

Nu är det bara en dryg vecka till jag åker till Rom för att springa marathon. Jag bjuder på en bild från när jag var i Berlin och sprang, hösten 2009.


Annica, Sirkka och jag i Berlin 2009. Foto:privat



2 kommentarer:

  1. Lycka till i helgen, och så ses vi nästa vecka :) ps. Grymt morgonpass!

    SvaraRadera
  2. Sandra! Jag önskar dig lycka till i Skövde på lördag!! Kör så det ryker!
    Hejhej från Grundahlskan :-)

    SvaraRadera