Jag skriver...

måndag 7 mars 2011

Alltid redo!

Jag får ibland frågan om hur jag lyckas få ihop så mycket träning med barnen hemma. Det handlar om, för mig, tidiga mornar, flextid på jobbet, långa lunchraster och en snäll och förstående sambo. Sen handlar det om att ta de chanser som ges. Tillfällen dyker upp och det gäller att alltid stå redo för ett träningspass.


Dagens exempel: Jag tog med mina springkläder till jobbet för en ev. lunchtur. Men klockan drog iväg och jag bestämde mig för att ta en vilodag idag. Jag åkte hem från jobbet kl. 16.30. Då ringer en pappa och frågar om min minsting får följa med hans grabb hem och leka. Visst! Vi har inget planerat. Äldsta killen ska på teater som börjar kl. 17. Då blir ju jag ensam. Ensam= möjlighet till träning. Jag ringer gymmet och frågar om det finns plats på spinningen som börjar kl 17. Japp! Anmäld och klar!

Så det är bara att kasta sig hem, hämta grejer, i bilen igen och lämna av sonen på teatern och in i spinninglokalen 3 minuter i fem. TJO!

En go och glad mamma kan sen hämta barnen. Idag fångade jag ett ögonblick för träning.

Idag kom min nya träningskompis hem till mig. En Garmin 310 XT! I morgon ska den provas! Wiiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar