Jag skriver...

söndag 6 mars 2011

Från Vasalopp till (nästan) marathon!

Planen för dagen var ju att springa 25 km. Hem. Och sen ge mig ut en tur på, helst, 25 km till. Morgonen tillbringades traditionsenligt framför tv'n och Vasaloppsstarten. Jag får rysningar varje gång jag ser alla dessa människor dra iväg på sina skidor mot Mora. Vilken energi! Enormt! Det blir ju aldrig riktigt samma sak med Öppet Spår.

Min arbetskompis Klas gick precis i mål i Mora på 8:49! Kanonbra kämpat, från sista startled. Han plockade placeringar hela loppet. Han bestämde sig för att åka vid nyår och köpte skidor och startplats och började träna.Kul med människor med mål och ambitioner. Jag är imponerad!


Själv drog jag iväg ut i solen i ett behagligt tempo. Grusvägarna var packade med snö och var riktigt springvänliga. Jag sprang och njöt av solen, musiken och livet. Benen bara rullade på. Målet var stugan i Vilången där sambon, barnen och mina svärföräldrar var och grillade korv. Jag kom dit efter 25 km. Bytte till torra kläder, grillade korv, drack kaffe och sen var det dags att springa igen. Det var lite kallt innan jag kom igång igen men sen gick det lättare och lättare. Tyvärr rann tiden iväg lite och sambon skulle iväg så jag fick springa hem vid 40,5 km. Hade jag haft mer tid hade jag fortsatt. Jag kände mig urstark och fylld av energi (antagligen var jag det också efter 2 korv med bröd :s) Första 25 snittade jag 5:45 och sista 15,5 blev snittfarten 5:27.

Jag summerar veckan med 9 mil skidor och 9 mil löpning och 1 vilodag. Det kan summeras som riktigt bra på en vecka då jag haft barnen. Det är inte lätt att få ihop pusslet alla dagar, men med lite prioriteringar så går det iaf hyffsat.

3 kommentarer:

  1. Christer Tinnerholm7 mars 2011 kl. 13:15

    Hur i hela friden lyckades du sy ihop det med barn och allt. Lyllos dig!

    /Christer Tinnerholm

    SvaraRadera
  2. Grymt bra Sandra :-)

    Hörru, hur länge har du ultralöpt?

    SvaraRadera
  3. Jag sprang min första mara och 6H i Skövde 2007. I högermarginalen kan ni läsa om hur jag började. :)

    SvaraRadera