Jag skriver...

fredag 11 mars 2011

Klar för start!

Femårsjubileum! Det är för femte året jag åker till Skövde för att springa runt, runt i 6 timmar.

Året är 2007. Jag har sprungit Göteborgsvarvet på våren och Lidingöloppet på hösten 2006. Därefter har jag inga längre pass än 20 km. Jag ställer mig ändå på startlinjen i Skövde för att springa (ta mig framåt) i 6 timmar.Ni kan läsa mer om min ultradebut här >>

Det var så jag kom in i ultraträsket. Sedan dess har det blivit många mil. I morse la jag 9,5 km till i samlingen av km'ar i benen. Jag hoppas morgondagen bjuder på många fler. Och jag hoppas väderspågubbarna har fel när de påstår att det ska regna efter lunch.

Nu sitter jag här i soffan och är proppmätt. Restaurangskolans buffé fyllde min mage med fantastiskt god lunch så till kvällen blev det bara fil, flingor och en macka. Nu är det bara att invänta start. :)

1 kommentar: