Jag skriver...

onsdag 2 mars 2011

Världens bästa medicin!

Det är löpning det! Helt underbart! Idag har benen och rumpan känts lite stela efter måndagens skidåkning. Det var lite besvärligt att köra bil när man skulle flytta foten mellan koppling och broms. På förmiddagen kände jag mig så enormt trött. Jag satt och gäspade så tårarna rann och det kändes som om jag kunde somna sittande. Himla snyggt och vakna med qwerty i pannan liksom. Haha!

Jag skickade ett sms till Annica, "lunchlöpning?" och hon ringde upp och vi bestämde att vi skulle ta en kort, lugn tur. Hilda var också med och vi fick en trevlig och skön tur på knappt 8 km. Det kändes riktigt jobbigt den första biten i mina stela muskler men det tog inte lång tid förrän det släppte och det var sååå skönt! Som jag längtat! Jag älskar att springa!! När jag sen satte mig i bilen på väg tillbaka till jobbet så kom jag på mig själv att sitta och sjunga, trots att stereon låg hemma. Jag var så himla pigg och glad. Löpning är världens bästa medicin!

Imorse när jag öppnade lokaltidningen, Nya Kristinehamnsposten såg jag ett välbekant ansikte:
MarathonMia i lokalpressen i Kristinehamn
Imorgon planerar jag ett morgonpass. Det var länge sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar