Jag skriver...

söndag 27 mars 2011

En mara till!

Idag har jag slarvat med energiintaget. Fy på mig! Men jag ska göra mitt bästa och äta ikapp nu.
Vid lunch hakade jag på Jörgen och några andra grabbar som var ute och sprang. När vi möttes hade de redan 17 km i benen. Jag tänkte inte springa så långt idag. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jörgen och jag fortsatte när de andra vek av hemåt och jag fick ihop 16 km när sonens pappa ringer och undrar om jag har hans cykelnyckel. Så jag springer hem och hämtar den och dit och lämnar den. Hamnar på 22,5 km när jag kommer hem. Det känns bra efter gårdagens 43 km och jag känner mig återhämtad och fräsch. Fixar maten och käkar några vindruvor och några småbitar kyckling medan jag står och steker. (ja, jag vet, men det var inte som såg... ;)

Annica ringer och vi bestämmer att dra ut på en tur, på direkten. När vi sprungit en bit bestämmer vi oss för en längre tur. Utan energi och utan vätska eller mobil. Kanske inte det smartaste men ändå. Snön börjar yra mer och mer och nu blåser det hårda vindar med isande snö i ögonen. Inget perfekt löparväder om jag får säga så. Jag börjar bli tröttare och tröttare men hänger i så gott jag kan. Vi luffsar fram i 5:30-tempo och kan knappt se pga snön. Det går tungt som tusan. Energin är slut. När Annica springer in hemma så går jag sista km'ern hem. Nöjd och glad över ytterligare dryga 22 km. Totalt en mara idag också alltså!

88 km på 2 dagar och 117,5 km under veckan. Det här var sista tuffa veckan. Nu blir det lite lugnare fram till TEC. Imorgon blir det helvila. Men först ska jag moffa i mig massor av "Flygande Jacob" och glass med chokladsås! Mums!

Den godaste chokladsåsen gör jag själv. Hur enkelt som helst!

Chokladsås
1 del socker
1 del kakao
1 del vatten

Blanda ihop i en skål och micra nån minut. 
För att göra det hela ännu godare kan man bryta ner ett par rutor mörk choklad som får smälta i den varma såsen.
Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar