Jag skriver...

onsdag 23 mars 2011

Ljuva jobbardagar

Just nu trivs jag som fisken i vattnet på jobbet. Jag får vara ute hela dagarna och jag får röra på kroppen. Just nu jobbar jag tillsammans med min kollega Berth med inmätning av gatubelysning i småställena runt omkring Kristinehamn. De blir en hel del promenerande. Att få röra på sig och samtidigt få betalt måste va helt optimalt (det rimmar ju tom :D)
Solen har lyst idag men vinden har tidvis varit hård. Men jag njuter ändå av utejobb och tiden går i raketfart.


Idag gav Annica och jag oss ut i den blåsiga kvällen. I motvind sprang vi hopkurade som ostkrokar och kämpade. I medvind fick vi raketfart och pinnade på som tusan. Vi provade om skogen var springbar och det var den ju iofs (för vi kunde ju springa där) men snön låg kvar och det var isigt och snöigt. Farten blev låg men vi njöt i fulla drag. När Annica vek av hemåt så fortsatte jag. Det var så härligt. Jag bara lät benen gå och tankarna flöda. Efter 18 km stannade jag hemma. Ett bra pass!

Imorgon ska jag försöka ta mig iväg på ett kick n' box-pass. Det var längesen armarna fick sig en rejäl omgång så nu är det dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar