Jag skriver...

torsdag 17 oktober 2013

Hjärnrensning

Jag har jobbat länge på mitt jobb, många år. Jag har därför lite kunskap om många olika saker. Det gör att det dras i mig, från många håll. Ofta är det kul men ibland blir det för mycket. Jag blir stressad och splittrad. Vet inte vart jag ska börja. Just nu är det en sån period och då är löpningen en befrielse i livet.

Det har ju regnat hela dagen och det regnade lite fortfarande när jag drog iväg ut från jobbet. Det gjorde mig inte ett dugg. Det var bara skönt. Jag lallade iväg i tysthet. Lät tankarna rulla iväg och sen bara låta hjärnan rensas ut en stund. Alla tankar på jobbet lämnade jag där i skogen och kom hem som en ny människa.

En lite nätt mil och jag är pigg och glad igen. Njuter av mina barns sällskap och sitter i soffan och dricker te. Nu är det bara en dag kvar till helg. Så skönt!

Imorgon blir det morgonpass igen. Jag har ju cykeln kvar på jobbet... ;)

Bild från VM i maj.
Foto: Pappa Leif




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar