Jag skriver...

torsdag 17 oktober 2013

Grupplöpning

Det är mäktigt att springa många tillsammans. Det händer väldigt sällan men när det gör det så känns det extra skoj. Igår var jag lite i valet och kvalet om jag skulle gå ner till Arenan och vara med på den gemensamma löpträningen som Kristinehamn Multisport anordnar. Förra tisdagen var det 25 personer där! Otroligt kul!

Igår efter jobbet käkade vi och drog sen och handlade och kom hem 18.15. Träningen skulle börja 18.30 så jag tänkte att jag hinner inte. Men sambon peppade mig, och plockade själv in alla varor så jag kunde byta om och sticka iväg. Jag hann precis, eftersom jag bor så bra, på andra sidan gatan från Arenan.

Även igår var vi runt 15 löpare som med Jörgen i spetsen drog iväg på en kvarts uppvärmning. Det är riktigt coolt at springa så många tillsammans. Jag gill'ert!!
Temat för dagen var: "Ha kul och bli stark!" Det blir man av backlöpning så efter en stund kom vi till en backe där vi skulle roa oss. Vi delade in oss tre och tre.
Sen skulle vi springa upp och ner i backen, så lång backe vi ville, i 15 minuter. De andra två i ens "lag" skulle vi heja och peppa så mycket vi kunde. Det var tillåtet att heja på alla men de man hade i sitt lag skulle man peppa extra mycket. En riktigt bra grej!!

Dålig bild

Jag kände mig rätt stark och jag hade faktiskt skoj också. :)

När vi var klara joggade vi tillbaka till Arenan där gruppen splittrades. Jag tog en extrasväng runt Ålkärr. Sprang i godan ro och hade det gött bara.

Idag blir det bara ett pass. Har ju kört dubbla hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar