Jag skriver...

tisdag 15 oktober 2013

Funkar icke!

Förra tisdagen cyklade jag med dubbla springpannlampor. Det gick ok, för då cyklade vi mest breda lättcyklade stigar. Idag gav den ena lampan upp (slut på batteriet) och vi cyklade en lite mer stenig och rotig stig.
Alltså, jag ser INGENTING! Om en cyklist med bra lampa kör bakom mig så lyser det ju upp men då skuggar jag ju själv stigen och ser knappt vart jag ska.

Med bara en halvmeter till godo missade jag en bäck idag. Det här funkar inte! Fram tills jag har införskaffat en bra cykelpannlampa får jag helt enkelt cykla i dagsljus. Eller så får jag cykla grusvägar där vi kan åka i bredd.

Nej, nu blir till att invänta pay-day och sen införskaffa en ny lampa. Shop til you drop! ;)

Det blev i alla fall nästan 1,5 timme på cykeln ihop med min sambo och 2 andra trevliga cykelkompisar.
Rolig tisdagkväll!
Gammal cykelbild
Foto: privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar