Jag skriver...

söndag 20 oktober 2013

Dusch gånger fyra

Äntligen söndag och crawlskola igen! Idag fick vi en annan ledare men det var också riktigt bra. Vår ordinarie ledartjej byttes av en kille. Båda var riktigt kunniga och hjälpte oss på ett bra sätt. Det är riktigt bra när vi får fokusera på en sak i taget, dvs bara simma benspark och få till dom bra. Sen fokusera på bara armtag. Och även lite teknik på det. Det kändes bra idag. Det är faktiskt kul att simma. Det trodde jag aldrig jag varken skulle skriva eller säga. Men just nu är det skoj. :)

Efter simningen tog jag löptur med en kompis. Jag hade egentligen tänkt springa lite längre så min plan var att fortsätta när han vände hem. Men när vi passerade hemma valde jag att springa hem. Det fick räcka med 16 km idag och veckodosen hamnade alltså på 11 mil. Det är jag nöjd med.

Väl hemma messade jag en annan kompis och bestämde att vi skulle gå på boxningen. Så efter maten cyklade jag iväg för 90 minuter kick n box. Det var riktigt länge sen nu och det är så himla bra träning. Vi körde hårt och när jag cyklade hem kände jag mig skönt mör.

Idag blev det alltså att duscha fyra gånger! Först en gång innan jag steg ner i bassängen. Sen efter simningen igen.
När jag sprang iväg frös jag lite eftersom håret var blött och den första snön dalade ner från himlen. Men jag blev snabbt varm och det gick bra.
Håret var fortfarande lika blött när jag duschade för tredje gången idag, efter löpningen och innan boxningen. Men nu har jag duschat för sista gången idag, en fjärde gång efter boxningen. Nu får det räcka! :)

Kastar in en gammal bild.
Foto: Pappa Leif


2 kommentarer:

  1. såg dig på badhuset idag grymt sexig kropp du har:)

    SvaraRadera
  2. Simma är kul när man inte MÅSTE köra 8 pass på en vecka... Men idag uppskattar jag det igen och ser fram emot att få simma t ex Vansbrosimningen igen (på bättre tid än sist så klart) :)
    /Gina L

    SvaraRadera