Jag skriver...

söndag 3 februari 2013

Vilovecka

Jaha, så var ännu en vecka till ända.
Löpningens dag igår ställde jag in. Kände mig inte helt hundra så jag valde att stå över och tog 2 vilodagar på raken.
Idag tog jag däremot en tur runt Picasso och kollade kroppsstatus. Nästan 11 km i 4:45-fart visar att jag är med i matchen igen. Gött!

Det blev alltså en återhämtningsvecka det här. Det gynnade säkert mig. Drygt 3 mils löpning. 1 pass spinning och 1 pass boxning blev summan av veckans träning med 3 hela vilodagar.
Nu har jag tänkt mig en lite tuffare vecka och sista långpasset innan Finland. Jag försöker ragga upp lite sällskap till en mara på lördag.
Det är bara 3 veckor kvar nu. Jag ser faktiskt fram emot att springa där, runt, runt. Helt galet, faktiskt! :)
Jag måste bara hitta på nån lösning med vad jag ska stoppa i huvudet under tiden. Nötter, ost och korv ska jag ha med i alla fall. Och choklad!! Cola och Redbull dricker jag på långa tävlingar och det funkar för mig. Jag kanske inte behöver mer egentligen. Jaja, vi får se. Det är som sagt 3 veckor kvar att fundera på.

Visst ser det trevligt ut på arenan i Espoo. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar