Jag skriver...

måndag 18 februari 2013

Formen

Tävlingsvecka!
Jag längtar verkligen till helgen. Att få springa riktigt långt, det var så länge sen nu. Det är faktiskt över ett halvår sen. Det måste vara i Ungern i månadsskiftet juni/juli...
Igår kväll när jag la mig längtade jag efter morgonen då jag skulle springa till jobbet.

Jag vaknade före väckarklockan och klädde om. Var faktiskt rätt pigg trots att det blev lite för få sömntimmar inatt.
Jag pussade lite på barnen och tassade sen iväg ut genom dörren. Temperaturen låg runt nollan och det var riktigt behagligt ute.
Jag sprang iväg uppför gatan mot skogen. Trots att jag verkligen ville springa och hade längtat till det, så var känslan tung och benen sega. Jag tog det lugnt och lät mig inte stressas av den tunga känslan.

Pannlampa på
Det gick långsamt. Jag matade på och lyssnade på gamla goa låtar. Var framme vid jobbet efter 12 km. 12 långsamma, sega km. Underlaget var väl heller inte det bästa med snöiga vägar.

Tävlingsvecka var det ja. Jag längtar som tusan till helgen och att springa, men känslan när jag väl kommer ut är tung. Jag känner mig lite trött och sliten. Jag drog ner rätt rejält redan förra veckan men just nu känns det inte som om det har hjälpt. :( Blir som vanligt bara seg när jag vilar för mycket.
Det löser sig säkert. Det är väl bara lite "ont i nervösen". Det killar i halsen, muskler gör ont och jag känner efter. Allt är sin ordning helt enkelt.

Vad har jag för planer för dygnet i Espoo Arena då? Jag hoppas ju att det går bättre än sist iaf. Då kom jag 130 km och sprang inte tiden ut. Nu hoppas jag kunna hålla igång hela dygnet. 
Jag ska ha trevligt och jag ska springa. Långt. :)  

1 kommentar:

  1. Lycka till nu och kom ihåg:
    Spring vacker, spring långt och ha roligt. :-)

    SvaraRadera