Jag skriver...

måndag 4 februari 2013

Dretväder

Imorse när vi cyklade till jobbet började det komma ner små, små iskristaller. Vid 9 började det snöa och sen höll det på av och till hela dagen.
Jag har suttit upptagen hela dagen på jobbet och blev utan lunchrast. Slängde i mig matlådan på stående fot runt kl 14. Nån minut bara. Sen på't igen.
När kl var 15 var det tomt i bollen. Tog ett par samtal, skickade några mail, men vid halv fyra gav jag upp. Bytte om och begav mig hemåt, springandes.

Motvinden och sidvinden var tuff över öppna gärden och raksträckor. Men efter första milen vände jag in i skogen och lät träden läa mig. Det var först då jag kunde ta av mig glasögonen så jag såg ordentligt. De hade visserligen skyddat mina ögon från snöflingor men också murats fulla av blötsnö och immats igen.

Vägen var oplogad och jag sprang i ett hjulspår. Känslan var ändå lätt trots att mycket kraft gick neråt och bakåt, istället för framåt.

Snöflingorna var stora som dasslock och jag var rejält blöt när jag kom hem. Men vet ni?! Jag sprang hela vägen hem utan pannlampa! Och nej, det fanns ingen gatubelysning i skogen. ;)
Vi går mot ljusare tider och jag gill'ert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar