Jag skriver...

tisdag 12 februari 2013

Glöd

Vissa dagar känner jag en sån styrka i kroppen. Jag är stark och tar i allt vad jag kan. Jag rycks med i musiken och kämpar på. Jag ler och har en glöd inombords som blir hetare och varmare ju mer jag sliter.

Idag hade jag inte den där glöden...

Imorse kändes benen fortfarande sega efter alla upphopp på boxningen i söndags och jag var trött och stel. Jag kände inte riktigt för att gå iväg på spinningen. Helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig att sova.
Ändå bytte jag om och cyklade iväg.

Det var kul. Jessica var inspirerande och gjorde ett bra pass. Men jag saknade go'et. Jag saknade att ge det lilla extra. Jag gjorde vad som krävdes men jag gav inte mer.

Jag saknade glöden. Men det är ok. Jag är ändå glad att jag gick dit. Benen känns inte så stela längre. 
Och när jag cyklade till jobbet sen var jag pigg och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar