Jag skriver...

söndag 10 februari 2013

Att ladda om

Gårdagens långpass blev ju flyttat till idag och efter en mysig frukost klädde jag om och lunkade iväg. Tog det lugnt och försökte komma in i ultralunken. Det var snöigt och moddigt på sina ställen men tiden ramlade ändå iväg rätt snabbt.
Jag hade med mig en halvliter vatten i min handflaska. Vattnet höll sig i flytande form men det började sina. Vägen runt Niklasdamm erbjuder väldigt få ställen att fylla vatten så här års så jag helt enkelt lite snö och la i flaskan när det var en skvätt vatten kvar. Inte så smart... Nu vart det en isklump istället. Men efter hand som min varma hand höll i flaskan smälte snön och jag kunde suga i mig lite vätska.
32,5 km hade jag på klockan när jag kom hem och jag var rejält törstig. Drack på med vatten och resorb. Mmmm...

Nu var det dags att ladda om! Jag hade nämligen gjort upp med min kompis Fredrik om Kick n box igen.
Jag duschade, käkade lite och la mig på soffan och spelade lite mobilspel (farligt beroendeframkallande det där).
Sen var det dags att sätta sig på cykeln och åka iväg för ett 90 minuter långt pass kick n box. Håret var fortfarande blött men annars kändes kroppen helt ok.
Passet var inte riktigt lika hårt som i torsdags och jag tyckte benen var med rätt bra på noterna trots över 3 mils löpning bara 2 timmar tidigare. På slutet körde vi en massa olika övningar med högt tempo och typ jättemånga upphopp. Då tog kraften slut. Jag cyklade hem i knapp styrfart.

Nu är sista tuffa veckan gjord och jag ska dra ner lite för att vara återhämtad och fit for fight för 24-timmars i Finland om 2 veckor. Totalt 10 mil löpning och 3 timmar box. Jag känner mig nöjd! :)

En bild som inte alls har med texten att göra, men jag fotade inget idag.
Jag för läääänge sen... :)

Foto: Privat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar