Jag skriver...

fredag 10 augusti 2012

två två tre tre

Jag somnade tidigt och sov som en stock inatt. (Varför säger man så? Stockar är väl aldrig ens vakna eller?!) Ändå var jag rätt trött när klockan ringde ett par minuter efter 5. Jag tittade på termometern och funderade på långärmat eller ej. Det var inte ens 10 grader ute men jag valde ändå kortärmat. Jag brukar ju bli varm ganska snabbt.

Klädde mig och klev ut. Ute var det så vackert! Himlen var alldeles rosa och regnbågen var stor och hel över gärdet. Solen var på väg upp, men nu dröjer det inte förrän det är lite mörkare på morgonlöpningen igen.


Jag hade ännu inte bestämt hur länge jag skulle springa. Jag tänkte ett tag på att ta en mil, eftersom jag fortfarande kände mig så trött. Men bestämde mig sen för att ta två (jag brukar ju piggna till efter hand), så jag tog rundan till Vassgårda och över Sättra och hem. Den går typ bara segt uppför halva vägen och sen segt nerför andra halvan.

Den vackra rosa himlen försvann redan efter nån km och ersattes av grått molnfluff. Efter 5 km började det småregna och det fortsatte sen hela turen. Det hade varit skönt med en långärmad tröja och jag blev aldrig riktigt varm kändes det som. Visserligen svettades jag men huden kändes hela tiden kall.
Duschen efteråt satt riktigt bra och det varma kaffet smakade fantastiskt gott.

Totalt 22,33 km morgonlöpning under 2 timmar. Nu är det mysfredag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar