Jag skriver...

lördag 25 augusti 2012

Järnleden

Det blev ingen spontantävling idag, istället har jag haft det riktigt trevligt på Järnleden tillsammans med 5 andra sköna löpare.


Terrängen är teknisk och stenar, rötter och spångar var jättehala. Lera, stockar, vattenpölar och diken passerades och vi såg ut som träsktroll allihop, med geggamojja över halva kroppen. Jag blir som ett barn i en vattenpöl! Plask! Plask! Plask! Så kul!! :)
Regnet bekom oss inte heller när vi forcerade fram längs stigen. Farten var rätt hög med tanke på hur stigen ser ut. Men det kändes bra. Jag känner mig stark nu. Härligt!

Sista milen avverkades i solsken och sommarvärme.


Nu fixar jag hemma samtidigt som jag följer alla fina resultat från Skövde ultrafestival. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar