Jag skriver...

onsdag 8 augusti 2012

Som blixten

Idag tänkte jag springa på lunchrasten. Hade egentligen ingen plan på hur långt.
När jag kom ut ur kontoret såg jag stora mörka moln dra in. Usch! Jag gillar inte åska!


En arbetskompis tyckte jag skulle springa fort, som om blixten jagade mig. Men jag tycker att det är jobbigt att springa fort så det gör jag nästan aldrig. Jag springer i den fart som känns bra för dagen.

Idag gick det väldigt lätt när jag sprang iväg. Jag sprang på i vad jag tyckte ganska skön fart. Såg på klockan då och då att det gick nog ganska fort ändå, trots att det gick uppför i början.

Benen sprang av sig själva (som om de var jagade av blixten)! Det var bara att hänga med! Väl tillbaka på jobbet hade jag 11 km bakom mig och ett riktigt bra snabbpass. Helt oplanerat och ojobbigt.


Inte var dag jag har ett sånt snitt! Det känns faktiskt toppenbra!!

Regnet och åskan drog dessutom vidare så jag klarade mig helt utan oväder.

En riktigt bra dag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar