Jag skriver...

lördag 1 oktober 2011

Spagettiarmar

Imorse vaknade jag av värken i min fot. Inte bra. Har det inte blivit bättre på måndag blir det ett läkarbesök.

Saknaden av träning är stor i mitt liv. Jag är lättretad, ledsen och förtvivlad om vartannat. Idag fick det vara nog! Jag tog mig iväg till gymmet igen, trots att jag ogillar det. Jag testade crosstrainern och det kändes ok i foten. Lite ont men inte så jag inte stod ut. Jag fick svettas lite iaf. Sen gav jag mig på mina stackars armar och gjorde så många övningar så de kändes som spagetti sen. Nu känns det iaf pyttelite bättre. Pytte.

Idag har jag varit med Andreas Falk i tankarna på sparthlaton. Han tog sig i mål på drygt 33 timmar och lite sugen blir jag att testa detta historiska lopp nån gång.
Jag har också tänkt på alla kompisar som sprungit hovaleden ultra idag. Loppet jag hade tänkt vara med på om inte foten blivit skadad. De har säkert haft en toppendag!
Härligt kämpat alla goa löpare!

Tur att det kommer fler trevliga lopp och att jag säkert snart är i löparskorna igen. Jag har roliga planer på g inför 2012... :)



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. nej men vad tråkigt att läsa att du gjort illa dig i foten!! Var tvungen att läsa ikapp några inlägg för att se vad som har hänt. Hoppas foten kryar på sig fort!!

    SvaraRadera