Jag skriver...

måndag 3 oktober 2011

Sjåpa dig inte, din tönt!

Idag tog jag tag i fotbekymret och ringde vårdcentralen. Under helgen har det blivit lite bättre men svullnaden är kvar och det gör otroligt ont i vissa lägen. Jag fick en tid strax efter lunch och skickades till röntgen ganska omgående. Mina tankar har löpt från allt mellan "nu blir det gips" och "din tönt, sjåpa dig inte, det är bara en stukning".

Lite kul när jag kommer in på röntgen och röntgenläkaren säger:
- Du kan ta dig på foten och lägga dig på britsen. Vad fick du för tid då?
- Eh, på Lidingöloppet eller? svarar jag.
- Ja, svarar han.
- 2:48
Hahaha, skön läkare. Han hade springskor på sig så han är nog en av oss, tror ni inte. :)

Efter en timme släpptes jag ut igen med beskedet om att det inte är någon skelettskada. Atagligen bara ett ledband som dragits ut eller gått av.

Det betyder att jag nu kan påbörja rehabträningen med balansövningar och springa igen lite lugnt! :) :)

Gissa vem som ska tejpa foten och sticka ut på ett pass direkt efter jobbet (Jag skiter i om det gör lite ont...)?!

Underbart!!

1 kommentar: