Jag skriver...

onsdag 19 oktober 2011

KUL-helg

KUL står i det här fallet för Kommittén för Ultradistanslöpning och varje år anordnas det en KUL-helg. Jag har varit med 2009 och 2010. Det är en riktigt trevlig tillställning där man samlas på fredagskvällen och käkar middag tillsammans. Sen sover man gott innan det är dags för löpning under lördagen. Det brukar bli mellan 4-5 mil men oftast kan man hoppa av tidigare om man inte vill springa så långt.

Sen är det middag på lördag kväll och någon typ av föreläsning innan det är dags att vila igen inför söndags mil. Det brukar bli nåt liknanade i längd.

2009 var jag i Ullricehamn och fick till 58+50 km under helgen. Mathias Bramstrång pratade om Transeurope på lördagskvällen och jag lärde känna Karin och många fler. Vi sprang härliga leder och i fin natur. Vädret var grått men vi klarade oss i stort sett undan regnet.

Foto: Staffan Åkerblom
Här kommer vi ut ur skogen och där står Staffan och poppar hög musik och bjuder på pepparkakor och glögg. Mycket uppskattat!

2010 var vi i Enköping och sträckan blev 48+47 km. Andreas Falk berättade om sin väg till ultralöpare och än en gång klarade vi oss utan regn. Det var lite kallt på morgonen men det blev fina dagar att springa på.

Foto: Staffan Åkerblom
I år kommer Halmstad gästas av ultralöpare i november. Jag kommer givetvis också att vara där. Det kommer bli fina mil i benen inför Bislett som är två veckor senare.

Inbjudan finner du här Om du funderar på att åka så råder jag dig att boka så snart som möjligt. Det är en jättetrevlig helg med goa löpare. Och man åker hem med nya vänner, mil i benen och fullastad med motivation. :)

2 kommentarer:

  1. Vi syns i Halmstad :-)
    Vi är ju faktiskt en hel del som har det som sista uppladdning innan Bislett, så vi får hoppas på att det är rätt "medicin" ;-)

    SvaraRadera
  2. Å, men om du ska dit så!! :-)

    SvaraRadera