Jag skriver...

fredag 21 oktober 2011

3,5 timme

Spinningen igår var tuff och följde ett nytt upplägg. Musiken tystnade aldrig och det var inga pauser med skivbyten osv. Bra! Det var ett riktigt kul pass. 30 minuters vila och byte till torr tröja och andra skor.

Sen drog SBU, Styrka, balans, uthållighet igång. Det var lite tungt och stelt till en början men sen släppte det och jag körde på så hårt jag bara kunde. Riktigt bra med styrka för min del som inte tränar det så ofta. Jag var riktigt trött när jag kom hem och bestämde mig för att sova den extra timmen på morgonen istället för morgonlöpningen. 3,5 timme träning kände jag mig nöjd med för dagen.

Men så när jag satt och spelade wordfeud på kvällen kom ett sms. Det var från Annica som undrade om jag ville med på ett morgonpass. Hm, jag som tänkt att sova och kände mig sliten. Men ett sånt erbjudande kan jag ju inte tacka nej till. Eftersom hon föreslog att vi skulle springa 6:40 så behövde jag ju heller inte gå upp tidigare än vanligt så jag sa ja.
Det blev sköna 8 km i ett kallt Kristinehamn i morse. Vid netto visades -7 och det var säsongspremiär för vintertightsen.

Annica o jag i somras. Foto: Privat
I eftermiddag blir det vila och laddning av krafter inför morgondagens Skutberget All in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar