Jag skriver...

onsdag 12 oktober 2011

+2

Även idag bjöd hösten på ett fantastiskt väder. Jag planerade ett långsamt pass på typ 15 km med skön musik o ett gött flow.






Jag mötte upp Jörgen och vi sällskapade första biten. Sen slog jag igång musiken och bara njöt. Jag höll mig i ett skönt tempo och km'arna försvann bakom mig. Det blev fler och fler och till slut blev det 20 km i en högre fart än jag tänkt mig. Men det kanske är så att farten kommer tillbaka nu? Jag har läst och hört att det tar 4-6 veckor innan det "släpper" och det har ju gått 5 veckor nu sen jag ändrade till lågkolhydratkost. Det fungerar fortfarande väldigt bra tycker jag. :)






I skogen såg jag massor av bilar som jag antar är jägares. Jag kan inte låta bli att tycka synd om älgarna. På facebook läggs det upp bilder på döda djur och skrivs om hur många man fällt. Visst är det bättre att skjuta en älg än att köra på den med bilen, och det är bättre att äta ett djur som levt ett bra liv i skogen än ett som fötts upp för att dö och fraktats lång väg. Men jag tycker inte om jakten ändå. :(

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar