Jag skriver...

måndag 11 mars 2013

Trettiotre

TEC närmar sig!

2010 och 2011 sprang jag Täby Extreme Challenge. Jag gillar den banan. Den har liksom allt. Grusväg, asfalt, stig och motionsspår. Massa variation. Mycket bra arrangerat också. Ja, jag gillar hela grejen.
Trots att jag satt och solade till vårfåglarnas kvitter förra året medan deltagarna kämpade i nysnön så kände jag att jag var på fel ställe. Jag ville vara med helt enkelt! Jag saknade stämningen, banan, våren i skogen och nattimmarna i skogen med pannlampan som sällskap.

I år ska jag vara med igen! Och det är bara 33 dagar kvar. En knapp månad bara! Jag längtar faktiskt lite. :) Fokus nu är att läka ut fötterna så mycket det bara går, få igång träningen igen och hålla mig frisk och skadefri.
Samtidigt som jag är skittrött på mina fötter som bara går sönder så är jag ändå glad att det bara är skinn som går sönder och inte nån annan dum skada. Skinn läker ju i alla fall rätt fort. ;)

TEC 2011
Foto: Johan Stegfors, X-kross
Om en månad springer jag där i Täbyskogen igen. Gill'ert!

Läs mer om mitt lopp 2010 här och 2011 här.

1 kommentar: