Jag skriver...

onsdag 13 mars 2013

Självförsvarsövning

Igår kväll på boxningen körde vi mycket armstyrka och kondition. Högt tempo och långa intervaller. Som vanligt var det riktigt kul och många bra övningar. Mina axlar fick sig en rejäl genomkörare och jag har träningsvärk idag. Sköööönt!

Vi fick också lära oss 2 självförsvarsövningar. Jag hoppas och tror att jag inte ska behöva använda dom men de kan ändå vara bra att kunna.

Jag tog risken att vara barfota (som alla andra) och fötterna klarade sig hyffsat bra. Åå, finns det inget snabbläkningspiller att ta. Så skinnet kommer tillbaka över natten typ. Den rosa tunna huden är så skör. Jag hoppas att jag hinner bilda ett nytt skinnlager före TEC om en månad.

Barnen var med som åskådare igår. De gillar att sitta där och se på. Min yngste son tog med mina andra handskar och sen lånade dom en pad och gjorde lite övningar utanför medan vi kämpade för fullt inne i lokalen.

Bild lånad från Kampsportens Hus sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar