Jag skriver...

onsdag 20 mars 2013

Backlöpning på lunchen

Idag sprang Jörgen och jag i backar på lunchrasten, upp och ner. Förra veckan sprang vi i 20 minuter så nu ville vi springa lite längre. Så vi sprang ett par minuter extra. ;)

Färden till backen gick genom en snöig skog och fötterna for lite. Men det är härligt i skogen och jag trivs där.

Jörgen hade klätt sig i Sverigetröja, dagen till ära.


Det blev ett riktigt bra pass. Jörgen är snabbare än mig men att springa backe fungerar ändå väldigt bra att göra ihop. Vi high-five'ade när vi möttes och hejar på varann under tiden.

Det blåste rejäl motvind uppför = mer träning på samma sträcka.
Medvind nerför = bättre återhämtning inför nästa backe.
Bara positiv vind idag.
(Fast den var jäkligt kall sista biten in mot jobbet. Kände mig helt stel i ansiktet när jag kom fram)

Idag är det vårdagjämning, älsklingen kommer hem och min son har namnsdag! En bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar