Jag skriver...

söndag 31 mars 2013

Lite BtB

Back to Back, dvs 2 längre pass dagarna efter varandra. Idag blev det nästan så. Jag klassar pass över 30 km för långpass. Om jag ska springa back to back vill jag alltså ha minst 30 km i två dagar.

Den här dagen började med mysfrukost tillsammans alla fyra. Barnen ska till sin pappa idag och en vecka framåt så vi passade på att käka en god frukost ihop.
Sen tog jag cykeln till en kompis. Vi hade planerat en långpromenad. Och det blev det också. Vi babblade bort över 2 timmar medan vi gick.Jättegött och trevligt! Solen sken och det var så härligt ute.
Efter det cyklade jag hem och tog en kaffe med sambon, bytte om och stack ut och sprang.

Trots gårdagens långpass gick det relativt lätt idag och benen kändes pigga. Hade inte tänkt ut i förväg hur långt jag skulle springa så jag tog inte med nåt vatten. Tog en väg hit och väg dit. Landade hemma efter drygt 25 km och känner mig nöjd. Inget långpass men ändå ett bra pass dagen efter ett långpass. Dessutom i 5.20-fart utan att ta i. Ett bra kvitto.

Med det passerar jag 100 km-gränsen den här veckan. En bra vecka med spinning, boxning och 10 mil löpning. Och imorgon är det en ledig dag till! Så himla gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar