Jag skriver...

fredag 22 mars 2013

Sol och snöstorm

Usch vilken dag det har varit på jobbet idag! Känns som jag skulle behöva klona mig. Fick iväg en massa grejer som och kände mig helt tom i huvudet, och jättetrött! Passade på att dra ut på en lunchtur och rensa skallen lite. Nollställa liksom. Tittade ut genom fönstret och såg att solen sken. Härligt!

Klädde om och på med solbrillorna. Glömde dom ju igår. Men när jag kom ut så yrde snön och det var molnigt. Äh! Jag orkade inte gå in med brillorna. Det kan ju va gött och slippa snön i ögonen också. Så jag sprang iväg. Det snöade verkligen på tvären! Motvind och musik på. Jag malde på.

Efter 1 km ringde Jörgen. Vi bestämde att mötas upp. Jag tog mig runt och tillbaka. Då kom solen! Gött! jag gjorde rätt som behöll solbrillorna på!
Jörgen hade sett ett fint gärde. Vi sprang dit. Det var snöfyllt. Skare som man delvis sjönk igenom. Skitjobbigt! Pulsen steg och jag flåsade som en brunstig ko. Till slut fick jag gå. Det gick ungefär lika snabbt.

När gärdet tog slut hittade vi ett hål bland några granar så vi tog oss vidare genom skogen och ut på en stig. Sen hittade vi ett crosspår som vi följde genom skogen. Det var en riktigt bra väg. Upp och ner och fram och tillbaka. Hit och dit.

Jörgen och jag, en annan dag.
Foto: Privat
Trevligt och roligt som vanligt med Jörgen.

Tog mig sen tillbaka till jobbet med sista 1 km hård motvind och snöstorm igen. Växlande väder kan man säga. Ett roligt och energiladdande pass blev det i alla fall och jag orkade jobba på de sista hektiska timmarna. Skönt att det är helg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar