Jag skriver...

fredag 29 mars 2013

15 km sol

Min svåger är på besök över påsken och jag fick frågan om löpsällskap. Han ville springa en mil i 5-fart.

Solen sken och det var helt underbart ute. På med brillor och iväg.
Vi möttes efter 1,5 km och styrde stegen mot stadsbondgården. En fin och platt runda bla längs med sjön. Vi pratade oss fram och höll farten under 5 min/km.

Jag räknade ut att det skulle bli lagom med en mil en viss väg tillbaka. Det var oerhört skönt i solen och benen bara rullade på.
När vi stannar till utanför svärföräldrarnas hus visar klockan 11,8 km, dvs 10,3 för svågern. Rätt bra beräknat av mig måste jag säga. :)
Vi hade snittat 4:54-fart så det blev ett godkänt pass, en mil i 5-fart.

Sen sprang jag hem. Nästan 15 glada solskenskm'ar blev det och dessutom i bra fart. Och kaffet smakade utmärkt på balkongen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar