Jag skriver...

måndag 23 januari 2012

Ursvik Extreme

Jag har aldrig varit i Ursvik och sprungit. Nu har jag dock beslutat mig att testa med 5 varv på Ursvik Extreme, dvs 75 km. Nämligen Silva Ursvik Extreme.

Jag har tänkt på den här tävlingen i flera år men jag tycker att den har legat lite för nära TEC så jag har avstått. Nu när jag inte ska springa i Täby så då fick det bli Ursvik istället. Jag har bokat tåg och ska anmäla mig strax.

Många sköna backar, terräng och starten går vid midnatt så det är pannlampslöpning som gäller. Jag ser fram emot det!
Hittade banprofilen på nätet.
Jag kommer alltså springa 6-timmars i Skövde på lördagen och åka till Thailand på söndagen. I två veckor kommer jag sen bada, slappa, lapa sol och springa ett par kortare turer på andra sidan jorden. Vi kommer sen hem på måndagen, det blir nåt kortare pass hemma i kylan och sen springer jag i Ursvik på lördagen.
Det måste ju vara perfekt uppladdning? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar