Jag skriver...

torsdag 26 januari 2012

Lär känna mig del 2

Träningsmusik

Jag gillar att lyssnar på musik när jag springer och gör det ofta, kanske 9 av 10 pass. Men jag gillar också att springa till skogens sus och tystnad ibland. Musiken gör mycket med mitt humör och när det kommer en bra låt ökar jag farten lite och många gånger sjunger jag med, om ingen hör mig. Eller rättare sagt, om jag tror att ingen hör mig. :)

Jag lyssnar på nästan all sorts musik. Det är endast ett fåtal grupper/artister jag verkligen inte kan med. När de spelas måste jag stänga av radion eller byta kanal. 

I min nuvarande spellista finns bland annat dessa låtar:
  • Love in Siberia – Laban
  • Always – Erasure
  • Just idag är jag stark – Kenta
  • Upp och hoppa – Frida feat. Headline
  • Vi är på gång – Tomas Ledin
  • Running free – Iron Maiden
  • Forever - Chris Brown
  • Dreams – The Cranberries
  • Rulla fram – Fronda
  • 9 to 5 – Dolly Parton
  • Waka Waka – Shakira
  • Under Jolly Roger – Running Wild
  • Slave to the music – Twenty 4 seven
  • Hammerfall är riktigt gött att springa till, likaså Iron Maiden och Metallica. Jag gillar hårdrock!
Som ni ser är det en salig blandning. Men sånt gillar jag. Det finns så mycket bra och peppande musik! Jag blir glad av musik. Jag har 151 låtar just nu i telefonen, (om jag inte lyssnar via Spotify) sen har jag på random så blandar den så fint.

Randomfunktionen är inte alltid så bra. När jag låg hemma och var ”halvblind” efter ögonoperationen provade jag på det här med ljudbok och lyssnade på ”Matrevolutionen” av Andreas Eenfeldt. (Mycket intressant bok fö) Jag lyssnade vid tre tillfällen och sen var sista kapitlet slut. Tänkte: vilken kort bok! Men såg sen att jag lyssnat på kapitel 1, nåt i mitten och det sista. Så nu har jag lärt mig att stänga av randomknappen om jag ska lyssna på ljudbok.

Vintertid använder jag ett par hörlurar som jag hänger på örat. Då har jag alltid en buff utanpå som gör att lurarna sitter på plats. Under sommarhalvåret då jag är barhuvad använder jag ett par som sitter över huvudet. Det har visat sig fungera väldigt bra.

Som musikspelare använder jag en iPod eller min iPhone. Telefonen är tyvärr lite tung och klumpig så den använder jag bara när jag har ryggan på mig. Då passar den perfekt i en av fickorna fram. Tyvärr kan jag inte använda Spotify i min iPod men jag gillar min spellista också.

När jag tränar inomhus är musiken väldigt viktigt tycker jag. Tänk tex ett spinningpass i tystnad. Det skulle kännas lite konstigt och ovant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar