Jag skriver...

torsdag 12 januari 2012

Mööör

Som väntat är jag alldeles skönt mör i kroppen idag. Jag skulle mer än gärna legat kvar i sängen i morse. Regnet piskar mot rutan och jag är lite trött för det blev sent innan jag kom i säng.

Jag drog ju över till Karlstad igår och mötte upp Tobias, Patrik och hans kollega. Jag hade lovat mystempo så vi tog det väldigt lugnt. Det var snöigt och isigt i skogen och vi sprang mest och pratade i pannlampans sken. Det är så mysigt att springa med pannlampa när man är flera stycken.
Jag hade 2 timmar till godo före kettlebell-passet, och tänkte att typ 1,5 timme löpning blir lagomt. 16,5 km senare var vi tillbaka på KMTI och klockan var kvart i sju. Perfekt timing! Jag mötte upp Helena, min goa vän och forna arbetskamrat som skulle hänga med.
Första gången på KMTI var gratis så jag får väl ta tillbaka lite gnäll från gårdagens inlägg. :)

Hur var kettlebell då? Nja, om jag ska sammanfatta det så är det nog så där. Instruktören var så där. Musiken var så där. Skojfaktorn var så där. Men det är ju svårt att döma något första gången så det gäller väl att försöka ge det en chans och prova fler gånger. Att det är mycket bra träningen är jag helt övertygad om.
Vi körde 2 varv på 18 stationer med olika övningar. Det kändes först lite skumt att "kasta" med kloten. Men sen tyckte jag att det var rätt gött. De var galet mycket tyngre än jag trodde! Men det är väl jag som inte är så stark... ;)

Idag är som sagt hela kroppen mör. Det känns som om hela kroppen är trött och armarna är så trötta att det är jobbigt att lyfta en kaffekopp till munnen. Men det är samtidigt skönt. Det känns att jag har arbetat med kroppen och det är ju det som gött!
Det blir nog säkert bättre under dagen när jag fått i mig frukost och lunch.
Ikväll blir det ett kortare återhämtningspass innan morgondagens sista träning före träningsförbudet (återhämtningsperiod) pga ögonoperationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar