Jag skriver...

fredag 20 januari 2012

Ny sport-bh

På shopen på Funbeat hittade jag en sport-bh där man kunde fästa pulssensorn på själva bh'n och på så sätt inte behöva ha resårbandet runt bröstkorgen.
Jag använder inte pulsbandet så ofta, dels för att jag ändå inte utvärderar resultatet. Jag vet ungefär vart jag ligger i puls i olika farter och om jag känner mig hängig så tar jag på pulsbandet och ser så allt är i sin ordning.
Jag springer ju mest i feel-good-fart i alla fall.

En annan av anledningarna till att jag inte använder pulsbandet är att det ger mig skavsår.
Så detta var en lösning att prova. :)

BH'n sitter väldigt bra och är skön. den har ett förstärkt parti ovanför brösten som jag uppfattar ska motverka uppåtstudsen, precis som på Shock Absorber. Även  på denna är det reflexer (?)

Den har ett fäste på utsidan där man knäpper fast själva sensorn.

På insidan av resåren sitter det som är "känselspröten".
Jag testade den på mitt korta. lugna morgonpass imorse. Pulsen verkade visas utan problem och den var skön och satt stadigt.

Nu är det ju stor skillnad och springa 1 mil med en grej mot mååånga mil. Men jag hinner nog testa den fler gånger och under längre pass. Än så länge får den högt betyg. Jag återkommer i frågan. :) 

2 kommentarer:

  1. TAck för tipset!! Ska genast klicka hem en. Jag använder mitt pulsband vid nästan alla pass och efter långpass har jag alltid fula skavsår. Hur var den i storleken?

    SvaraRadera
  2. Jag tog samma som jag brukar ha, dvs en storlek mindre än jag har på vanliga bh. Skulle jag ligga mellan två storlekar skulle jag välja den mindre.

    Sprang med den idag också och den funkade jättebra! :)

    SvaraRadera