Jag skriver...

söndag 6 februari 2011

Utmaning

Jag läser på Into the Wild-bloggen om en Utmaning som jag tycker låter kul! Ska jag hoppa på den mån tro? Jag tycker det låter som en kul idé!

Visserligen är de första dagarna, dagar då jag är i Sälen och ska åka skidor men 10 km går ju alltid att klämma in. Det kanske blir längre nån dag men minst 10 km ska det bli. De sista dagarna kommer ingå i Ultrahelgen i Stockholm så det blir en fin avslutning. Många fina mil!
Jag kör på! Så där! Nu har jag bestämt mig. Har man väl bestämt sig så är halva grejen klar. Det var ledorden i mitt föredrag som jag höll i höstas. Det gäller att bestämma sig. Att ha en målbild. Jag vill det här! När jag skulle köra Vätternrundan sa min pappa; "Föreställ dig att det kommer att bli superjobbigt mot slutet. Folk kommer ligga i dikena och vara jättetrötta!" Men då protesterade dottern! Jag föreställer mig väl inte att det kommer att bli jobbigt, även om jag så klart kommer att vara förberedd på det, jag ser ju framför mig när jag cyklar in i Motala, med varenda hårstrå på kroppen stående rakt upp och med glädjetårarna rinnande i fartvinden. Precis så blev det! Kanske för att jag hade bestämt mig. Det fanns inget alternativ. Jag skulle cykla runt sjön och jag gjorde det.

Cykeln som tog mig runt sjön. Foto:Privat
En av mina starka sidor är att jag är envis! Enormt envis. Det ger mig både bra och mindre bra egenskaper. Har jag väl bestämt mig så blir det så.

Sååå: 10 dagar a'10 km. Nån mer som är med?

3 kommentarer:

  1. Kul att du hänger på! Det verkar bli en del som vill utmana sig!

    SvaraRadera
  2. När är starten? Låter kul tycker jag. //Annica

    SvaraRadera
  3. Självklart är jag med!
    Passar perfekt just nu.

    Ha det så skönt i fjällen.

    SvaraRadera