Jag skriver...

fredag 11 februari 2011

Åtta kvar

Blåsigt på fjället. Foto: Privat
Så var andra dagens mil avklarad. Det har varit soligt och enormt blåsigt idag. Eftersom det snöade hela natten så var backarna fulla av lössnö idag med. Riktigt jobbigt för benen och det brände i låren bitvis. Skönt för musklerna att få jobba lite. På grund av den hårda vinden så stod sittliftarna stilla så det blev ingen vila för benen i liften heller. Men det var blev en härlig dag med 4 timmars åkning.

När vi kom tillbaka till stugan bytte jag kläder på en gång för att inte slappa till. Jag tänkte att jag ska ta mig tusan ta mig runt den där milen trots att benen var rejält trött efter att ha hållt emot i lössnöpucklarna. På med musiken och iväg. Skum känsla. Benen kändes jättelätta! Kanske för att pjäxor är tyngre än springskor? Det gick himla bra och det blev drygt en mil och 5:12 i snitt. Det kändes riktigt bra! Jag är stark!


Vackert! Foto: privat


Nu kom jag hem till dukat bord! Mums! Ikväll blir det bio på Experium, The Tourist. Mys <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar