Jag skriver...

lördag 8 februari 2014

Veckans andra LP

LP står i rubriken för långpass. För idag sprang jag veckans andra långpass. För mig är långpass över 30 km och idag lufsade jag runt 35 km.


Med en podcast av Petra Månström i lurarna gav jag mig iväg. Sprang lugnt och det känns benen och kroppen att det är mängdvecka. Segt.

Det gör inget att det går långsamt. Jag samlar km nu. Vägen bar upp mot Niklasdamm och vidare till Ölme och hem.
Ölmeslätten bjöd på kraftig vind och jag kyldes ner lite. Jag frös inte men det blev svalare.

Farten sjönk ytterligare på slutet. Men det gör inget det heller.
Solen tittade fram och det var rätt fint ute.


Det var skönt att komma hem sen. Drack kaffe medan jag duschade (som vanligt) och sen stod jag kvar där tills fingrarna var skrynkliga.

Nu får vi se vad morgondagen bjuder på i träningsväg. En timmes simning blir det i alla fall på förmiddagen.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar