Jag skriver...

onsdag 26 februari 2014

Inte som jag tror

Ibland tänker jag mig att jag ska dra ner på löpningen. Ibland tänker jag mig sluta springa så mycket. Att bli som en vanlig människa och springa nån mil nån gång i veckan bara.
Typ varje år kommer funderingarna att jag kanske ska hoppa över alla tävlingar.
Men sen sitter jag ändå där och anmäler mig och längtar.
Och så länge som jag tycker det är kul och inte mår dåligt eller är skadad så fortsätter jag väl?

I helgen när Tobias och jag pratade lite om form osv sa jag att jag har nog legat av mig. Det känns lite som om jag dragit ner på löpningen och tränat mindre. Det är den känslan jag har. Ser jag tillbaka lite känns det som om jag sprungit kortare pass och haft mer tid hemma.

Men med en titt i kalendern på Funbeat kan jag konstatera att min känsla är helt fel. Jag har börjat 2014 med att springa rätt mycket. Hittills i år har jag avverkat 827 km.
Många blir pigga av vila. Jag är ju lite annorlunda för ju oftare jag springer desto lättare går det. Efter en vilodag blir jag seg och benen känns tunga. Hänger jag i och springer mest hela tiden känns benen lätta och pigga.
Sista 30 dagarna har jag gjort över 50 mil och benen bara rullar på. Igår över 30 km i 5-fart.
Ibland stämmer inte känslan överens med verkligheten. Tydligen har jag inte sprungit mindre...

Har en app i mobilen som mäter puls. Nu är väl kanske inte det den mest pålitliga pulsmätaren men när den visar typ samma som pulsklockan så känns det bra. :)
Vilopulsen ligger som vanligt i alla fall så jag är inte sliten inombords heller.
Tycker det känns riktigt bra!


Idag är det planerad helvila. Så nu blir det väl seg löpning imorgon. Den som lever får se

För ett år sen.
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar