Jag skriver...

fredag 7 februari 2014

Snabbare än känslan

80 km på tre dagar. Det är så det såg ut i morse i träningsdagboken på Funbeat.

Idag tänkte jag springa en kort tur på lunchen. Eftersom jag redan skördat så många km hittills i veckan så tänkte jag bara ta en kort milrunda. Kanske skulle det gå långsamt efter gårdagens dubbelpass med backar och tisdagens långpass? Jag räknade med en fart lite under 6.

Jag sprang iväg och nog kändes det i benen. Det kändes lite segt och när jag passerade min gamla häst där han stod i hagen stannade jag och kliade på honom ett tag. Snosade på hans goa panna och mjuka mule. Åh, då längtade jag verkligen tillbaka till hästlivet. Så rogivande...

I alla fall, jag tog mig vidare och benen kändes lättare och lättare. Pulsen var låg och kroppen kändes starkare och starkare.




Nästan 11 km senare stannade jag klockan utanför jobbet. farten blev betydligt högre än den 6-fart jag räknat med. Känslan sa dock, lugnt och gött. Det är bra!

Så med det har jag passerat 90 km än så länge. Det lutar åt en mängdvecka detta. ;)

I kväll blir det ingen träning alls. Först middag strax och sen ska vi i arrangörsgruppen iväg och träffa våra sponsorer/samarbetspartners till Sweden IronTrail Marathon.

Ni har väl inte glömt att boka in 9 augusti?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar