Jag skriver...

måndag 24 februari 2014

Sjumilasteg

En ny vecka ligger här framför oss. Helgen, lördag - söndag bjöd ju på 7 löpta mil. Därför tänkte jag mest jogga ur benen lite idag. Bara luffsa lite. Jag tänkte mig en lite seg kropp. Men alla kan ha fel ibland.

Det var vårigt ute med 9 plusgrader. Himla gött, men det blåste en hel del också. Jag märkte ganska snart, när jag sprang där, att kroppen inte alls var seg. Den var på topp!

Benen matade på, uppför och nerför, i motvind och medvind. Så coolt. Riktigt fint sjumilasteg! :)

Jag hann inte ens stanna och ta en bild så ni får en svettig efter-bild istället.
Jag börjar också bli rätt snabb på det här med dusch. Ja alltså när jag vill och måste. Hemma kan jag duscha läääänge.
Jag kollade klockan när jag gick in genom ytterdörren. När jag duschat och klätt mig hade det gått 6 minuter. Och då försökte jag inte ens skynda mig. Tur jag inte har nån frisyr som måste fixas. ;)

Snart ska jag slänga in anmälan till Skövde 6H. Det är nästa helg det. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar