Jag skriver...

tisdag 25 februari 2014

Transportlöpning

Imorse när jag klev utanför dörren var det ett otroligt vackert ljus ute. Himlen liksom brann av fina färger. Jag var lite sen idag, så det hade nästan ljusnat när jag kom iväg. Jag kunde lämna pannlampan hemma och sen tog jag grusvägen över skogen till jobbet.
Trots att klockan inte passerat 07.00 och jag bara varit vaken en halvtimme kände jag hur kroppen var full av energi. Jag kände mig så stark! Det är skumt för jag borde va mer sliten, jag har ju ändå gjort några mil på sista tiden.

12 km senare i farter under femman stannade jag på jobbet.
Snittade 153 i puls i 4:58-fart. Så trots att jag sprang på i morse så låg pulsen inte högt.
Mycket bra!

Efter en jobbdag i Kundtjänsttelefonen klädde jag mig med de mindre fräscha kläderna från morgonen. Solen sken ute och det var flera grader varmt. På med skön musik och så iväg!

Jag hade väl inte riktigt samma fart som på morgonen men det gick ändå fortare än känslan. Mitt humör var inte på topp när jag sprang hem så det var skönt att bara koppla bort allt och låta benen pendla. Det fanns ingen hemma som väntade på mig så jag tog en omväg och skrapade ihop över 20 km på hemvägen. Farten landade på lite över 5 så det är ändå snabbare fart än jag brukar ligga och tuffa i. Skön löpkänsla idag!

Sista 6 dagarna har jag gjort 143 km löpning plus cykling och styrketräning så imorgon har jag bestämt mig för att ta en vilodag. Även om kroppen känns full av energi och jag inte känner mig sliten, så tror jag det är bra ändå.
Imorgon ska jag också tillbaka till CAM  för att låta Peppe kolla över kroppen så allt ser bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar