Jag skriver...

söndag 16 februari 2014

Trippla pass

Igår öste det snöblandade regnet ner och det blåste hårt.
Då drog barnen (med kompisar) och jag till badhuset. Barnen till bassängen och jag till gymmet.
Jag ställde mig på bandet och lyssnade på ett nytt avsnitt av Kropp och själ. Riktigt bra och intressanta podcast'er.
En timme försvann rätt fort och sen körde jag lite styrka innan jag skyndade hem.
Det vankades nämligen födelsedagskalas i Filipstad.

Idag hann jag bara få i mig en kopp kaffe före simningen. Det brukar gå bra så.
Det blev ett tufft pass idag. Intervaller, 200 meter i fart-5 (som jag precis lärt mig är så-fort-jag-kan).
Benspark i 30 sekundersintervaller osv.

Jag simmade så fort jag kunde under intervallerna. Luften räcker verkligen inte till! Försökte mig på voltvändning, men till slut visst jag knappt vad som var upp eller ner. Och sen fanns det inte syre i min kropp så det räckte till att göra en volt.
Ja, ja. Ett mycket bra pass var det i alla fall.

Frullen smakade gott när jag kom hem sen. Fixade lite hemma innan jag drog ut på löptur.
Inget att orda om egentligen. 20 blåsiga km med bra musik. Enkelt.

På eftermiddagen bjöd svärföräldrarna på middag. Smaskens, och lyxigt att bara landa intill dukat bord.
Fick ett sms av Annica som ville ha löpsällskap. Klart jag hänger på!
Visst tog det emot liiite när inte ens (det nytvättade) håret har torkat. Jag gillar inte att ha blött hår...

Det spöregnade och blåste ute men vi fick ändå ihop 13 trevliga km'ar. Regn spelar egentligen ingen roll när man springer. Blöt blir man ju ändå.






Slutet gott, allting gott. Summerar veckan på lite över 10 mil, plus 2 gympass och ett bra simpass.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar