Jag skriver...

onsdag 15 januari 2014

Tufft väder

Ja nu är snön här. Det är härligt! Igår när jag sprang hem från jobbet kunde jag springa utan pannlampa. Snön lyste upp min väg. Det är mysigt!

Men imorse när jag steg upp yrde snön utanför. Det blåste och snöade i sidled såg det ut som. Jag klädde mig och drog ut i snön. Det var inte plogat nånstans. Vinden hade gjort högar av snö. Det var ömsom snövallar och på några små fläckar var det barmark.

Jag sprang med rygga idag. (Min frukosttransportör till jobbet (tillika min sambo) är hemma och är sjuk.) Men jag tycker det är helt ok att springa med rygga. Idag gick det dessutom mycket långsamt. Vinden och snön piskade mig i ansiktet. Men jag kämpade på.

Ibland använder jag min envishet till något bra. Ibland är det kanske inte lika bra att vara envis. Men idag var det i alla fall en fördel. För jag hade bestämt mig var jag skulle springa, och då gjorde jag det också!
Men det tog tid idag. Snön gjorde att mina fötter kanade av och an och något fint löpsteg var det inte tal om.

Det tog lite drygt 2 timmar att springa min halvmara i snön imorse. Det var tufft, men jag frös inte och jag kände mig riktigt nöjd när jag kom fram till jobbet och fick krypa in i duschen.

Det vräker fortfarande ner snö ute. Och det känns skönt här hemma i värmen, att dagens pass är gjort.
Om en vecka är jag här. i Sälen!
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar