Jag skriver...

torsdag 23 januari 2014

En dag på längden

Vi drog till östra Tandådalen efter frullen idag. Vi var ett gäng som skulle åka Kalven runt på 11 km tillsammans. Det var kallt ute, runt -12 grader. Men otroligt vackert! Alla träd är tyngda av snö och naturen är vit och gnistrande.





Efter några km splittrade vi gruppen eftersom vi åkte olika fort och var klädda för vår "egen" fart.

Jag är ingen snabb åkare men fick ändå köra förbi några i spåret.
Jag hann åka tor Tandådalen också innan vi skulle käka lunch tillsammans.





När vi ätit hade jag blivit både blöt och kall. Men en tur till skulle det bli.
Jag blev ganska varm snabbt ändå ute i kylan.
Sambon och jag tog spåren till Tandådalen och ett varv på deras elljusspår. Det gav oss 12,6 km till.
Så idag har jag åkt drygt 28 km. Det var länge sen jag gjorde. Det är riktigt skoj igen faktiskt. Och mina nya pjäxor, jösses va bra de är. Inte ett skav, inge kall och supersköna! Bra köp!


Eftermiddagen har vi tillbringat på relaxen och Sauna-world på Experium. Varmt, skönt och avkopplande!

Imorgon blir det utförsåkning!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar