Jag skriver...

fredag 31 januari 2014

En rosa stjärtlapp

Jörgen och jag hade bokat lunchträning idag. Först var planen att springa på isen. Men sen valde vi ändå skogen.

Jörgen hade ryggan på sig. Jag frågade först vad han hade i. Fick nog bara nåt mumlande svar typ.

Vi sprang sen på fina orörda stigar. Pulsade i snön.
Vi sprang obanat så snön yrde.
Vi skrattade, hade det så där trevligt och glatt som det bara kan va.

Km-tider brydde vi oss inte ett jota om. Det går långsamt i skogen vintertid. So what.

När vi tagit oss en bit föreslog Jörgen lite backlöpning.
Visst, tänkte jag. Det är ju alltid bra.
Vi mötte en stor timmerbil på den smala plogade grusvägen. Då kändes den ännu smalare.

Framme vid backen tog han av sig sin rygga och fiskar upp 2 stjärtlappar! En rosa till mig! :) och en grön (har jag för mig) till sig själv.

Sen blev det race nerför backen! Backen var alltså själva grusvägen. Det gick som tusan neröver! Längst ner bromsades farten av stora fluffiga snövallar.

Magen arbetade hårt för att hålla upp benen. Bra träning!

Väl nere var det bara och spurta uppför igen.
6 gånger tog vi oss an backen och hann tom med att åka tåg nerför.
Visst kom tankar om möte med bil eller timmerbil längst ner (i kurvan) men det kom ingen...


Det här är ju bästa idéen liksom. Backträning med magträning. Och dessutom superkul!
Patent och foto: Jörgen
Om jag har träningsvärk i magen imorgon vet jag inte om det beror på själva åkandet eller att jag skrattade typ hela tiden.

En lunchträning som gav mer energi och endorfiner än man kan tänka sig!

Kvällen tänkte jag spendera med mina barn. Men de tänkte inte spendera den med sin mor.
Skoldiscot lockade mer och jag blev ensam när sambon drog iväg på sin träning.
Så jag drog på mig springkläder, hörlurar och kepa och stack ut på en kvällsjogg.

Det snöade och blåste rätt mycket men det var ändå mysigt.





Så när som på några hundra meter fick jag ihop 3 mil löpning idag.
Gött!

Imorgon är det Löpnings Dag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar