Jag skriver...

lördag 25 januari 2014

Isande vind och trasig mask

Vi var nästan först i backen i Hundfjället imorse. Det snöade och blåste inte så mycket längst ner. Hoppade på E8an och åkte upp.
Där uppe isade vinden och snön ansiktet snabbt. 12 minusgrader och hård vind ger ca 20 minusgrader i kyleffekt. Vi tog oss snabbt neråt igen.
Det dröjde inte länge förrän de stängde alla sittliftar pga vinden. Så det blev till att stå hela tiden. Ingen vila för benen i liften ens.

Med rätt kläder går det att åka rätt mycket ändå. Trots vädret.


Jag frös bara om ansiktet längst upp i backen. Och lite om tårna efter ett par timmar.





När vi var nöjda för dagen efter ca 4 timmars åkande, tog vi en kaffe i stugan. Med gårdagens underbara löpning färskt i minnet klädde jag mig för en ny tur.

Benen kändes lite segare än igår men ändå helt ok med tanke på alla timmarna i backen.

Airtrim-masken var på för det var kallt ute. Och så blåste det rätt mycket.
Men efter en stund blir det iskallt! Jag inser att filtret till masken ramlat bort. Vänder snabbt och hittar det som en blöt lång "rulle". Ingen ide att försöka laga ens.
Tar med skräpet hem och joggar lite försiktigt hemåt igen. Snabbt nog för att inte bli kall och långsamt nog för att inte dra i mig kalluften.


Jaja, det blev 6 fina km'ar iallafall.

Imorgon ska vi åka hemåt. Men om vädret är med oss blir det lite längdåkning först.

Hittade förövrigt en takbox helt i min smak. En rosa!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar