Jag skriver...

fredag 10 januari 2014

Simmarcomeback och snöblandat

Vi brukar ju springa ihop, Ulrica och jag, på fredagsmornarna. Nu har det varit ledigt, vi har varit bortresta och det har inte passat. Men nu är vardagen här och igår bokade vi löparträff som vanligt kl 6.00.

Enligt väderappen skulle det sluta regna kl 6 men när jag klädde mig regnade (eller ja, snöblandat regn) det för fullt ute och det såg inte ut att sluta heller.
På med regnkläder och iväg. Mötte upp Ulrica som glömt linserna och sprang med glasögon. Ingen bra kombo i snöblandat regn.


(Nej, jag har inte en blåtira, ser bara ut så)

Vi gav oss ut längs vår nyreflexmarkerade mtb-led. Vi såg inte till älgen som jag träffade på häromdagen, vilket kändes bra. Det var inte lätt att se bra i skogen bland stenar och rötter med igenisade brillor så vi tog det lugnt och njöt av morgonen.
Och vi har det så trevligt! :) Tack kompis för en fin morgon.

Duschade hemma idag så jag fick med cykeln till jobbet, och baddräkten. För jag hade också bokat lunchsimning med Jörgen.
Jag blev upphämtad, åkte till badhuset och sen simmade vi 40 minuter ungefär. Det gick bitvis bra. Men jag behöver simma oftare.

Efter jobbet åkte jag och hämtade ut mitt Wiggle-paket!! Jätteskoj med nya grejer! Nya vardagsskor, paddlar och en egen dolme.
Synd att jag inte hade dom på lunchen. Men det blir väl fler gånger i badhuset.






- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar