Jag skriver...

fredag 17 januari 2014

Offpistlöpning

Igår mötte jag upp Jörgen på väg hem från jobbet. Han var utrustad med pannlampa och höga damasker. Jag hade bara pannlampa men tänkte att det funkar nog ändå.
Vi gav oss ut på oplogade vägar och stigar. Sprang obanat och pulsade i lössnön.

Som vanligt hade vi jättetrevligt och lattjade i snön. Det är i alla fall sjukt jobbigt att springa offpist. Farten var låg och pulsen högre. Men det var mysigt.
De där höga damaskerna är inte så dumma alls i sånt väder. Mina fötter och fotleder blev iskalla av snön som frös till is längst ner. Men jag såg det positiva i situationen; att om jag skulle stukat foten tex, så hade jag inte behövt kyla den. ;)

Efter middagen sen drog vi iväg för att testa längdskidorna. Spåren var inte de bästa, de var inte körda med skoter utan av människor och det var några genomslag.
Men vi fick testa lite i alla fall. Nu får vi se vart färden bär i helgen med skidorna.

Idag är det fredag och det innebär (för det mesta) att vi springer tillsammans, Ulrica och jag. Vi har det också alltid så trevligt och det ena samtalsämnet avläser det andra.
Vi sprang först en mil åt ena hållet och vände sen tillbaka. Vinden vände också mot oss på hemvägen och ansiktet frös till stel is. Med lätt sluddrande tal, pga frusen mun, babblade vi oss vidare hemåt.
Jag fortsatte sen till jobbet och kunde kassera in 22,5 km till löpningskontot. En riktigt bra start på fredagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar